In 5 handige stappen verhuist Caiway met je mee

Verhuizen doe je niet elke dag. En dat is maar goed ook, want er komt een hoop geregel bij kijken. Je wil natuurlijk niet zonder internet zitten in je nieuwe stulpje. Daarom hebben we een handig stappenplan voor je uitgewerkt, waardoor verhuizen met Caiway een fluitje van een cent wordt.


Stap 1: Controleer de beschikbaarheid
Controleer met de postcodecheck of Caiway beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Is je huidige abonnement niet beschikbaar? Of zijn onze diensten helemaal niet beschikbaar op jouw nieuwe adres? Neem contact op met onze klantenservice, dan kijken we samen welke mogelijkheden er zijn. Vooral bij nieuwbouwhuizen is er meer mogelijk dan je denkt.


Stap 2: Geef de verhuizing door
Geef je verhuizing minimaal twee weken van tevoren aan ons door. Dan zorgen wij dat de aansluiting op je nieuwe adres wordt geactiveerd op de aangegeven verhuisdatum. De aansluiting op het oude adres heffen we daarna op.

Het doorgeven van je verhuizing kan op verschillende manieren. Je kan er voor kiezen om je verhuizing schriftelijk door te geven, maar het kan makkelijker:


Mijn Caiway
Log met je gebruikersnaam en wachtwoord in op de Mijn Caiway-omgeving. Klik op ‘Wijzigen gegevens’, klik op ‘Verhuizen’, vul je nieuwe adresgegevens in en klik op ‘Gegevens opslaan’.


Bellen
Wil je liever iemand spreken? Onze klantenservice staat doordeweeks van 09:00 uur tot 21:00 uur voor je klaar. In het weekend zijn we van 10:00 uur tot 16:00 uur bereikbaar. Bel ons op 088 2249 111 (tarief 088-nummer) of helemaal gratis op 1200, als je via Caiway belt.


Chat
Het Caiway Online team is zeven dagen per week van 09:00 tot 21:00 uur beschikbaar op de chat om je vragen te beantwoorden en je te helpen met de verhuizing. Ze gaan geen dozen voor je inpakken, maar zorgen er wel voor dat alles van Caiway is geregeld op je nieuwe adres zodra je overgaat.


WhatsApp
Ook via WhatsApp kun je contact opnemen met ons. Het team is via WhatsApp bereikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 – 21:00 uur. Klik op deze knop of voeg het nummer 088 2249 111 toe aan je contacten en stuur ons een WhatsApp-bericht.


Stap 3: Je ontvangt een bevestiging per brief
Na het indienen van je verhuizing ontvang je per brief een bevestiging van je verhuizing. Deze ontvang je op je oude adres.


Stap 4: Goed opletten en inpakken
Zo, het doorgeven van de verhuizing zit er op. Dan volgt nu de volgende stap: het inpakken van de spullen. Let hierbij goed op, het is namelijk niet bedoeling dat je álles inpakt.

Dit neem je mee naar de nieuwe woning
Neem de digitale ontvanger, het modem, de smartcard en alle materialen en kabels uit de oude woning mee naar de nieuwe woning.

Dit laat je achter in de oude woning
Heb je in je oude woning een glasvezelaansluiting? Laat deze dan achter. De aansluiting maakt onderdeel uit van je woning, net zoals je wandcontactdozen. Doorgaans heb je één glasvezelaansluiting (afbeelding A of B) en meerdere coax-aansluitingen (afbeeldingen C en D) in je woning. Laat A, B, C en D achter in je oude woning. Zie hiervoor de afbeeldingen.

 

Stap 5: De dag van de verhuizing
Ben je al klant bij Caiway en heb je op tijd je verhuizing doorgegeven? Dan activeren wij de aansluiting op jouw nieuwe adres op de verhuisdatum. De aansluiting op jouw oude adres heffen we daarna op. Als je overstapt van coax naar glasvezel, krijg je een bericht via e-mail of SMS over het proces van je verhuizing. Je hoeft alleen nog je internet, televisie en telefoon aan te sluiten. Onze handige installatieservice ondersteunt je bij het installeren van je Caiway-pakket en helpt je om de diensten (internet en TV) te activeren.


Help!
Kom je er zelf toch niet helemaal uit? Geen probleem! Bel met onze Klantenservice en we lopen er samen doorheen of sturen een monteur. Zonder kosten, want we bieden je 100% installatiegarantie. Dus ook als het eventjes tegenzit.


We wensen je heel veel plezier en geluk in je nieuwe woning!